Airuen ulkoasu uudistuu
Airuen printtilehden ulkoasu uudistuu. Samalla lehden sisältöön tulee muutoksia. Uudistuksen tavoitteena on helppolukuinen, ulkoasultaan ajanmukainen ja sisällöltään kiinnostava ja monipuolinen jäsenlehti.
Uudistunut Airut tulee lukijoille ensi vuoden ensimmäisestä numerosta lähtien, joka ilmestyy helmikuussa. Airut ilmestyy jatkossa kuusi kertaa vuodessa.
Printtilehden uuden ulkoasun on suunnitellut graafinen suunnittelija Marko Myllyaho, joka on työskennellyt laajasti graafisen suunnittelun eri alueilla lehtikonseptien suunnittelusta visuaalisiin ilmeisiin ja digitaaliseen suunnitteluun.
Airuen uudistuksen lähtökohtana on saavutettavuus ja helppolukuisuus. Uudistuksen tekoprosessissa on ollut mukana heikkonäköisten testilukijoiden ryhmä, jolla on testattu muun muassa lehden kirjasintyyppejä, palstoitusta ja taittoa kokonaisuudessaan.
Uuden lehden ulkoasua avataan enemmän ensimmäisessä uudistuneessa lehdessä helmikuussa.