Siirry sisältöön
Airut 11/2018
Verkon silmässä

Vaatekauppojen verkkokaupat puntarissa

Kuvankaappaus Lindexin ja KappAhlin verkkosivuista.
Näytä kuvan suurikontrastinen versio Näytä kuvan normaali versio Suurena kuvaa
Vaatteiden ostaminen verkosta on vaikeaa, jos tuotekuvaukset ovat vain kuvaan upotettua tekstiä kuten Lindexillä.

Palstalla Airut arvioi verkkosivujen saavutettavuutta.

Lindex: 7

Selkeä valikkorakenne, etsimänsä löy tää helposti – vai löytääkö? Tuoteluettelossa itse tuotteet löytyvät kummallisesti nimettyjen grafiikkalinkkien takaa ilman minkäänlaisia tekstiselityksiä.

Tuotekuvaukset ovat kuvaan upotettua tekstiä, jota ilman kikkailua ei voi lukea ruudunlukuohjelmalla. Arpapeliksi menee, jos täällä shoppailee.

KappAhl: 9

Sivusto on hyvin selkeä ja helppokäyttöinen. Suurin osa linkeistä on järkevästi nimetty ja tuotekuvaukset ovat tekstimuotoisia.

Vähän miinusta tulee ”punaisella merkityistä” alennustuotteista – ainakaan itse en saanut selville, mitä ne olivat. Tuotteet oli kuitenkin järkevästi luokiteltu, eipä hinnan etsimiseen pitkään mennyt. Sivusto on varsinainen sokean silmän ilo.